2009. május 9., szombat

távozások

ma amikor hazaértem, mackó arcát simítottam. kétfelől, egészen a szájáig vissza. megpuszilta, majd a kézfejemet fogai közé vette. csak amikor elvettem, éreztem meg a vágást. mondom, ez fáj. mondja, többet akkor nem is harapja. szeretem amikor... mondanám vissza, aztán pontosan átlátom.

na. hogy így most ellibbent a szerelem is, ment maga útján, ... nem, nem. egy kapcsolat pont addig tart, ameddig az arc kifordul.

---------------------------------------

Lássuk csak. András legutóbb egészen felszabadult volt, végig mosolygott. Ruhája sem szürke volt, fekete, valami zöld pólóban világított, arca sugárzott. Szlovákiában töltött hetet, boldog volt. Mesélt volna is… de aztán máshogy alakult, egészen más mesélt. Együtt meséltünk. Különös rokoni vonásra leltünk, ez jóérzéssel töltött. Mentori kölcsönösség, mondta, jók a témák.
Igen, ezúttal a téma is könnyed, játékos volt, András is elégedett. Miután elemeztünk kicsit, visszanéztünk, megjegyezte, fejlődik. Én kicsit összetettebben látom, önelemzése kétségtelenül fejlődőben, de rajz technikáját meglehet, rossz útra tereltem. Mióta animációval foglalkoztunk, megjelentek a figurái, igen sajátos, mégis eltűnőben az egység, az ösztönös többrétűség, amitől teljes értékű műveket alkotott. Hihetetlen, mennyire erősen jelentkezik ezeknél az érzékeny embereknél egyetlen vonás, egyetlen szó, amit kiejtek. Ahogy megjelent egy új elem, eltűntek azok a meghatározó elemek, melyek elengedhetetlen tartozékok. És hogy a nyomás sincs rajta, igen, ez pontosan érezhető. Talán természetes ez a folyamat, nincs ok aggódásra. Klára is adta régi énjét, rajta amúgy is nehezet fogni. Bár mintha mostanában nem nyúlna vízfestékhez. Talán mert módosítottam legutóbb kézjegyét. Vagy csak mert ma egyszerűen lusta volt. Nem, Klára egyáltalán nem lusta, egészen különösen szorgalmas. Megbízható, olyan észrevétlenül fejlődő. Mégis meglepődöm. Szinte Nórát ismerni fel legutóbbi vonalaiban, és a formák, színek... Fecó nem jött, nap körüli útját járta, vagy valami más, hasonló. Nóra sem jelent meg, mint máskor, hogy kérdezze, ismerem-e, miközben felsorol tucatnyi névsort.

Nincsenek megjegyzések: