2009. április 9., csütörtök

Feketén-fehéren, nő-férfi, nők?férfik? vagy egyszerűen csak ember


(gyermeked elhagy)

Hát igen. Szerettem ezt a gyermeket. Benne volt minden tisztaság.

Ö még beszélne, tudja, mi a valóság. Pontosan érzi a dolgokat. Ki tudna emelni, még lenne valami, ami benn maradt. Elment.

Megérezte, hogy áldozat én lettem, aztán kért, kért, hogy vissza. Őérte, nem miattam tettem. Miután törölve, csak egy nyom, a halál folt, kért. Érezte, hogy nem lehet, hogy én legyek áldozat. Az áldozatot szeretik az emberek. Hát visszafordítottam. Mindig magam ellen. Nincs kiút. Szeressék az emberek. Mi vagyok? csak egy folt, mi elveszett.

A gyermek elhagyott.

Hogy ki bőrére ment a játék. Csak azt éreztem, taposnak. Nem tudom már, én éreztem, vagy a gyermek. Melyikünk volt.

Nem a ruha a lényeg. Az emberek úgy járnak, ahogy jólesik. és miért ne lehetnének szépek, rútak, ha úgy tetszik. De az én bőröm, azt ne vigye senki vásárba. Vigye, vigye, úgyis magam lököm ki a kutyáknak. Eltűntek angyalok.

Valami más, egyéb.

Nagy szerelmek sorsa. Nagy beteljesült, majd lealjasult szerelmeké. Halál, elválás. Mindig féltem a nagy beteljesült szerelmektől. Amikor volt, egyszer, porba tiport, életemre nyomorított.

Szerelem.

Egyik a testet, másik a szellemet akarja. egyik nyughatatlan, a test, csakis a test egyetlen igazolás, becsületsértés, ha azt a szerelem tőle megtagadja. A testtől a gyönyört. A szerelem önmagáért való. a gyönyörért. Nem látja, nem érzi a másik embert.

Csalódás, vér, halál.

Ha rómeó és júlia nem hal meg, sírba viszi őket is a vánnyadt-feslett hétköznapi keserűség.

Szépség az összetartozásban van. Amikor két fél a másikat is látja. amikor két fél, mindkettő túllát. önmagán. szabadon szellem a testtel.

Az egyiknek igazolása a szerelemnek, amikor érzi, már nem kell a másik testnek, ahol csak a szellem, béke, nyugalom, semmi más, hatalom ez? Hazugság? Nem. két ember. Csupáncsak két különböző ember nem létezhet egytestben. Igazolni, ha kell, erőszakkal, amikor már nem kívánja a másik test, ha kell, öl érte, üt, ver, mint az, aki azt vele tette, amikor eljött. Egy másik szerelembe. Ugyanazzá vált, akivé az tette, aki annakelőtte őt ütötte, verte. Hasonult ahhoz, aki a lelke maga, amikor még nem tudta. Amikor még hitte, angyal lehet szabadon. Állat lett ő is, mint amikor még nem tudta, hogy létezhetnek angyalok. hogy angyalok nincsenek.

Becsap a test, amikor nagy szerelem. Amikor kicsi, más, szerelemnél erősebb, valami más, amikor nem éget, langyos, hideg, akkor a test örökké szeret. simogatás. Vékony, váll. A bőr érintése. Örökkévalóság.

Összetartozás.

A két fél nem érti egymást. Amelyik a testet akarja. A másik elemez. Mindent tudatosan adagol. A másik ezt hamisnak érzi. Egyre jobban ég a test, onnan, egyre erősebb a szerelme, a másik míg utasít, aztán végül teljes a tagadás. Innen. A test tagad. Amikor nagy szerelem, amikor érzi, már megvolt a nagy szerelem. Csak addig kíván, míg elér. A test, a szellem, innen is onnan is azonos.

Egyiké az ösztön hatalma, másiké a tudatosság. vonzzák egymást, aztán taszítás. idő kérdése. Egyik innen igazol, másik onnan. Nem érnek össze. Egyik zsarol, másik nyugalommal elvesz.élvez. a másik tudatlanságában nyer örömet.

Egyik uralkodik, szenved, másik szenved és uralkodik. Mindig más időben.

A szerelem végérvényesen kihűl. A nagy szerelem.

Egy különbség van csak. Az egyik könnyen keres, talál másik partnert. A szellem csapong. Miután kíváncsisága betelt, más után néz. Az áldozat szenved.

Birtokolni. Így vagy úgy, egyre megy.

Nő-férfi? Nő-nő? Fordítva?férfiak? –egyre megy. Bőrszín? Méret? Szépség? Rútság?

A probléma ami a szexualitást illeti, egy és ugyanaz. Testek. Semmi különbség, csak a környezet, a háttér. A külső. Belül minden ugyanaz.

(Bódis Kriszta, Falusi románc, meleg szerelem filmje kapcsán)

Végül, de ez most máskor, máshonnan, a Tanú film. sokszor jut eszembe. miért hatott olyan nagyon. Akkoriban, akár most. Nincs különbség. Igaznak, bolondnak, okosnak, butának lenni. Nem tudni valóságot, nyitva szemmel is csukva lenni. Önmagunknak. Mindig fény. Szárnyak nélkül szabadnak lenni. Emberből.

Vállalni szárnyak nélkül szárnyakat. nyitva lenni, zárva, magunknak.

rég volt, persze rég, most más világ.

Nincsenek megjegyzések: