2008. szeptember 20., szombat

ma reggel

Könyvünk kiadása. Kompatibilitás problémák: vagy a megálmodott, kikísérletezett papír nincs, vagy a nyomda dolgozik más méretben. Végül előbb-utóbb összejön, talán még ebben az évben kiadatik.


Kiadványszerkesztő tanfolyam, egyre szigorúbb szabályok, vizsgák, akárha egyetem. Teljes nyomdaipari ismeret, könyv-, kiadványfeldolgozás.


Ma reggel 10 óra, Kőrösi Zoltán, litera új főszerkesztője ugyanarról a felnőttéválásról beszél, cél, mint én a tegnapi beírásomban, ami bennem zajlott. Azt hiszem, összenőttem, együttgondolkodom a literával. Szeretem a literát, a dokkot, a centrifugát, versíróverseny, tollinga, JAK…akik az utóbbi időkben mind adtak nekem. A dokk szült meg, a litera tett felnőtté, a centrifuga elfogadott gyermekként, nőként, élőként, halottként, a versíróverseny vigyázott rám, táplált. Több mint szeretet ez, szerelem. És akkor még ott a JAK, a rejtély, Íróakadémia maga színesség, gazdagság, önzetlenség, ELTE sokszínűség, titokzatosság, érzékenység, tollinga aki kiemelt, s mind kik önbizalmat adtak, … valahol apacuka, figyel, nem tudni mi takar.

„lélek test utáni vágyódása”…teremtésből, bűnből…”szívünk jézuskája”…”valós tárgyakból adódó igazság más”…”isten nem a teremtés, hanem a cselekvés”… „egy vonalat hagyott, amire hasonlít az én” (elejtett magok Borbély Szilárdból-ugyanez a reggel)

s hogy Németh Gábor írni szeretne... (még a 16.-i estből)

Nincsenek megjegyzések: